Saturday, December 5, 2009

Doa TGNA Baiki Akidah Najib


1. Doa adalah merupakan senjata mukmin yang paling ampuh. Keampuhan doa bergantung pada tahap pergantungan hati kepada Allah. Lagi tinggi yakin pada Allah, lagi mustajab doa.

2. Seminggu dua ni kecoh tentang isu doa TGNA kepada pimpinan UMNO khususnya DSN dan TSMY. Bila macam tu, media pun syok la nak bantai TGNA pasal isu ni sangat 'hot'.

3. Media memang sengaja melarikan fokus isu daripada royalti minyak Kelantan kepada isu peribadi TGNA. Kononnya TGNA tak tunjuk elemen Islam sebenar dengan mendoakan keburukan, Nabi tak ajar la, dan macam-macam lagi.

4. DS Shahrizat pun ada berucap cerita tentang Nabi tak terima 'offer'dari malaikat untuk terbalikkan gunung kepada penduduk Thaif selepas dakwahnya ditolak dan Nabi dilempar dengan batu... TGNA pandai-pandai buat 'bid'ah' pula dengan tidak ikut sunnah Nabi.

5. Bagi sandaran yang dibuat oleh DS Shahrizat pada saya tak tepat. Beliau kena khatam dulu buku sirah Nabi baru layak cakap. Dalam peristiwa tersebut, ia melibatkan kepentingan Nabi sebab tu Nabi rela beralah. Tapi dalam konteks TGNA, ini kepentingan rakyat bukan kepentingan peribadi dia. Bahkan TGNA dah banyak korbankan kepentingan peribadi dia untuk rakyat dan masyarakat berbanding dengan para pemimpin UMNO.

6. Terbaru TGNA kata nak doa supaya golongan yang menzalimi tersebut supaya 'pecah perut'. Sini. Sampai TSMY dah tak tau nak cakap pe. Terkejut campur pening. Blur. Sini. Biasanya TPM akan bawa watak 'confront' dengan pembangkang. DSN masa jadi TPM pun macam tu juga dulu. Saya cabar TSMY, kumpulkan semua ahli UMNO beserta mufti-mufti dan ulama pro mereka buat solat hajat dan doa balas pada TGNA dan PR. Baru la buku bertemu ruas.

7. Dari sudut yang lain, saya melihat ini suatu perkembangan dakwah yang baik di Malaysia khususnya kepada UMNO. Para pemimpin UMNO akan berdepan dengan dilema sama ada nak bagi royalti atau 'pecah perut' dari Allah.

8. Macam kita berdepan dengan budak degil nak panjat pokok. Bila larang dia makin buat, bila kita suruh panjat tinggi lagi dia tak berani.

9. Bagi yang peka dan ada iman sikit-sikit, dia dah boleh nampak dan akan takut pada azab Allah. Tapi sebaliknya sangat dahsyat sekiranya ada pemimpin UMNO yang akan berkata, "Tak pa, kita tetap tidak akan bagi royalti. Tengok apa kesan doa Nik Aziz".

10. Dan, rakyat Malaysia keseluruhannya sedang melihat isu ini. Kiranya DSN dan pemimpin UMNO bertegas dengan kezalimannya, apa balasan yang mereka dapat. Suatu tayangan perdana, 'live'.

11. Hehe, mana lagi sayang. Perut ka duit?

No comments: