Monday, November 30, 2009

Akhirnya... (Siri 2)


Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada Akhi Dzul Khairi dan isterinya, Ukhti Raihana yang telah selamat diijabkabulkan di Tapah, semalam. Dengan itu berakhirlah segala teka-teki yang bermain di minda ahli-ahli dan penyokong GAMIS selama ini.

Teringat suatu ketika dahulu, ketika saya masih dalam fasa awal mendirikan rumah tangga. Akhi Dzul sering menyebut bahawa dalam ramai-ramai mantan Presiden PMI, dia seorang sahaja yang belum kahwin lagi. Bila saya tanya dia dah ada calon ke, katanya itu rahsia...

Dulu kami jua pernah berbincang bersama-sama tentang perkahwinan. Kata Akhi Dzul dia nak kahwin sebelum umur 25 dan nak isterinya bersalin sebelum umur 25. Katanya perempuan tak elok kalau bersalin lewat dari umur tersebut... wallahu a'lam. Kita tengok macam mana lepas ni :)

Akhi Dzul merupakan seorang yang bercita-cita tinggi dalam bidang akademik. Dia bercita-cita tinggi nak sambung pelajaran ke luar negara. Dan akhi Dzul juga nak isterinya berpelajaran tinggi. Katanya seronok kalau dua-dua sama-sama menuntut ilmu. Anak pun lahir dalam suasana keilmuan :)

Akhi Dzul juga pernah sebut, kata nak kahwin sebelum melanjutkan pelajaran ke luar negara... Adakah perkahwinan ini merupakan tanda atau alamat bahawa beliau akan berangkat ke luar negara untuk menyambung pelajaran? Dengar cerita nak pergi Jordan. Hehe.. Kalau begitu, sama-sama kita doakan agar beliau berjaya mencapai cita-citanya tersebut.

Hehe, sekian sahaja posting kali ini. Semoga ikatan yang dibina akan berkekalan hingga ke syurga dan didoakan semoga lahir darinya zuriat-zuriat yang akan menjadi para pejuang Islam pada masa akan datang.

No comments: