Thursday, July 16, 2009

Dulu Altantuya, Kini Teo Beng Hock, Akan Datang?


Menggemparkan. Kematian pembantu Exco Selangor, Teo Beng Hock berhampiran bangunan SPRM mengejutkan banyak pihak. Ada pihak yang menyebutkan dia terjun, tapi mustahil kerana telah dinafikan oleh YB Ean sendiri. Katanya Teo akan mendaftar perkahwinannya esok. Sesuatu pasti telah berlaku.

Dalam masa yang sama Nazri Aziz sibuk menyuruh rakyat bertenang dan tunggu sehingga keputusan hasil siasatan dikeluarkan. Ini semua propaganda untuk menyelamatkan diri sendiri. Polis siasat SPRM? Kelakar betul. Bunyinya macam Najib siasat Rosmah je.

Pada saat kritikal ini, apa pula yang dikatakan oleh Najib? Kalau pemimpin negaranya pernah ada rekod membunuh orang (Altantuya), masihkah kita mempercayai bahawa ini di luar perancangan dan kuasanya? Juga persoalan yang bermain di fikiran kita ialah, siapakah mangsa seterusnya? Apakah pembelaan yang seharusnya kita berikan kepada ahli keluarga mendiang Teo?

Rakyat seharusnya celik mata dalam isu ini. Kita tidak boleh berdiam diri begitu sahaja. Siapa sangka mangsa yang akan datang ialah kita sendiri? Sebelum segalanya menjadi parah, kita perlu berbuat sesuatu.

No comments: